lördag, maj 04, 2013

Varma ben och lite för het hjärna

Två konstateranden efter morgonens löprunda:

1. Hög tid att lägga undan fleecetajtens. Nu verkar våren någorlunda stabil och man blir ju fasligt varm av att springa. För varm i fleecetajts och dubbla överdelar...även om det behövdes häromdan när det blåste och jag längtade efter vantar.

2. Dags att sluta med vinnarskallefasoner på träningsrundorna. Idag var det dags för veckans sammanhängande pass (utan gång inlagd) och jag skulle springa 35 minuter. Målet är att orka längre och längre och hitta ett bra tempo, men jag hade bara "slå PB på 5 km" för ögonen. Jag lyckades med det (28,31) men i gengäld orkade jag inte springa 6,30 minuter till efteråt med mindre än att mina lungor hade exploderat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tänkte väl att det är dags att premiärskriva på din blogg och nu måste jag ju kommentera när jag ser hur jäkla bra du är på att springa! Jag har lite svårt att pressa mig till att bli snabbare, hamnar gärna i takten som jag är "van vid" men började i går att öka kraften i steget vilket gick snabbare och ska försöka fortsätta med det.. Du inspirerar!!

Baba sa...

Tack Anna!

För kommentaren och för att du tycker jag inspirerar. Tillbaka-kaka på inspirationen. Dans och löpning är ju nåt vi har gemensamt :)