lördag, maj 11, 2013

Powerpuffpingla

Idag var det veckans långpass/sammanhängande tid i 40 minuter. Jag höll ett tempo på 6:33 och då kändes det som om jag höll igen hela tiden. Å andra sidan blev det aldrig jobbigt. 5:56 höll jag när jag slog senaste rekordet på 5 km. Slutsatsen är väl att jag kan öka. Brorsan pratade om att man kan beräkna tempo och sluttider på olika lopp, men jag har googlat en halvtimme utan framgång.

Igår köpte jag ett nytt löparset från Craft. Efter viss tvekan slog jag till på en knallcerise överdel som matchade tajtsens ränder. Förut bad jag nästan om ursäkt för mig själv, när jag kom flåsande. Nu inser jag att jag springer bättre om jag är lite snygg samtidigt. I den här outfitten känner jag mig nästan som en superhjälte. Blixten blev som en ledstjärna!


6 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Du ÄR snygg! Färgen klär dig och det är klart att du ska ta plats och synas när du är så duktig! :)

*kram*

Baba sa...

Tack! Jag har kommit på att man faktiskt nästan är snyggare i välsittande träningskläder än i vanliga :)

Kram

Anonym sa...

Hej vännen! D e Lisa, din gamla kurskamrat. Har tappat ditt tfnnummer. Du ser ju helt fantastisk ut! Kan du ringa mig??? Jag finns på hitta.se, fast jag bor i Göteborg nu.KRAM

Baba sa...

Men heeej! Jag ringer. Kram

Cissi sa...

Jävlar vad snygg!

Baba sa...

Hehe, tack. Modesty Blaise typ B-)