fredag, maj 03, 2013

Skrevande män

Listan över irriterande saker i kollektivtrafiken kan göras lång, men en av mina värsta grejer är män som sitter och skrevar så jag måste sitta mellan deras ben. Det här råkar jag ut för flera gånger i veckan och många har vett att maka på sig när 181 cm kvinna med väl tilltagna lårben slår sig ner. Idag råkade jag dock ut för en av de värsta någonsin, så skrevande att jag trodde det var ett skämt. Det var en ung kille, som inte flyttade sig en millimeter när jag satte mig mittemot, snarare tvärtom. Han sjönk ännu längre ner i sätet. Till slut hade han sina fötter under mitt säte.

Så jag gjorde lite som hemsidan Macho i Kollektivtrafiken. Jag tog en bild. Där kan man se att det är ju inte direkt för att han är extra välhängd som han måste sitta så där, så man undrar vad grejen är.


2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Haha, det är rätt! Häng ut dem på bloggen!! :D

Jag har en vän på FB som alltid ondgör sig över konstigt folk på tåg och tunnelbana. Känns smått fantastiskt att veta att dessa ohövliga dårar bor uppe hos er och inte här. ;)

Baba sa...

Alla ska väl ha respekt för varandra och samsas på det trånga utrymmet?