tisdag, maj 14, 2013

Strutsmentalitet

Veckan har dragit igång med full fräs, utvecklingssamtal, löpning, tandläkarbesök, Biggest Loser både måndag och tisdag och sista perioden av Sverige- Danmark i hockey-VM hann jag visst klämma in.

Det är under sådana lägen jag läser som mest. Jag känner igen mönstret. Många läser när de har mycket fri tid, på semestern exempelvis. Jag läser som någon desperat verklighetsflykt på resan till jobbet och i sängen tills jag verkligen måste sova åtminstone sex timmar. Förstås beror det även på tillgång och just nu har jag många bra böcker som jag är sugen på att läsa. Igår läste jag Kristina Appelqvists De blå damerna, den fjärde mysdeckaren från Skövde på kort tid. Se här. Idag har jag läst Torka aldrig tårar utan handskar, del 2, av Jonas Gardell. Jag grät på exakt samma scener som i SVT:s fantastiska filmatisering.

Inga kommentarer: