fredag, maj 10, 2013

ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP GAME 32 SWE-CAN

Jag har aldrig sett en hockeymatch live i hela mitt liv. Jag tror mest det beror på a) jag är en bandytjej och b) jag håller inte på något elitserielag. Eftersom jag tycker att "ska man göra något kan man lika gärna göra det ordentligt" så var jag igår på VM-matchen SWE-CAN i Globen, inbjuden på ett företagsevent. Här är min kväll i bilder:


15:00: Champagne på uteservering. Matchtröjor utdelas och hela gänget inväntas.


17:00: Taxi till Globenområdet. Fortfarande hopp om seger.


17:15: Toast Skagen och Wallenbergare (jättegod). Kurre Lundmark var kvällens värd. Här pratar han med Challe Berglund. Där var också Jonas Bergqvist, som visade sig vara en av alla som inte kan säga Schweiz...


Ca 18:30: Jag har fått Challes autograf och blivit lite kär. Jag får be Mats Sundin om ursäkt, men av alla trevliga hockeykillar som jag inte har en chans på så delar ni förstaplatsen.


20:10: Loa Loa Loa.


20:35: Vi ligger under med 0-1 efter första perioden, men jag njuter av stämningen inne i ett fullsatt Globen tillsammans med 12 499 personer.

När Kanada gjorde första målet ringde jag upp pappa. Jag hörde inte honom så mycket, men jag hoppas han hörde hur jag hade det just då. Sedan promenerade jag det stenkast jag har hem från Globen. Fett najs kväll fast vi förlorade. Man måste alltid gå på helhetsintrycket och inte snöa in på en sån liten detalj.

Inga kommentarer: