söndag, april 01, 2012

Bakom fronten

Det finns många sätt att driva sig till vansinne. I eftermiddag provade jag det här: Jag tog bort fronten på badkaret utan att slita loss alla slangar på baksidan av tvättmaskinen eller rispa handfatet. Halvhukande på ett knä och med rumpan fastkilad mot toalettstolen lyckades jag med ena armen (min onda), i en ergonomiskt helt förkastlig position, rensa avloppsbrunnen och torka golvet under karet. Jag nådde inte ända in och det var bara underarmarna som blev sönderrivna, men jag lyckades med mitt uppdrag. Badkarsfronten brukar vara trasslig att få tillbaka (utan att riva loss slangar och rispa porslin), men det får vänta tills imorgon så jag vet att allt funkar.

Fötterna till badkaret skulle behöva justeras när jag ändå håller på, men det är omöjligt uppdrag på riktigt. Jag tror jag får ta hit en liten barnarbetare och muta honom med tacos.

2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Tur att man inte har badkar alltså! :)

Baba sa...

Duschkabin is da shit! ;)