tisdag, april 24, 2012

Beavis and Butt-Head - otecknat

Jag gillar inte Beavis and Butt-Head, men jag förstår hur Mike Judge kom på hur de skulle prata. Han åkte bara tunnelbana några gånger när det var tonåringar ombord och så skrev han ner deras tal.

Jag har hört tonåringar av manligt kön prata flera gånger den senaste tiden. De pratar inte klart meningarna, de använder så få ord men så många ljudillustrationer som möjligt och de pratar mer för alla runt omkring än med den de pratar med.

Och nu gör de reklam för nypremiär av Beavis and Butt-Head - i tunnelbanan.

2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Det verkar synnerligen intressant att åka tunnelbana till vardags! Jag har en bekant uppe i Storstaden som också har en del funderingar kring vilka typer han behöver umgås med två gånger om dagen. :)

Baba sa...

Jag skulle kunna ha en helt egen blogg om de upplevelserna, tack så mycket. Man behöver inte bara stå ut. Det kan vara givande och roligt också.