torsdag, april 12, 2012

Reklamutbrott

Vad är det här för snuttifieringssamhälle?! Allt annat än mindfulness och att vara här och nu.

Eftersom jag sett Biggest Loser Sverige, Let's Dance, den nya serien Alcatraz (dubbelavsnitt) samt nyhetsmorgon idag så kan man förstå att det är TV4 jag pratar om. Jag tror att de snittar på ett reklamavbrott var åttonde minut. Avbrotten är så korta att man inte hinner borsta tänderna eller vattna blommorna. Efter reklampauserna i Alcatraz fortsatte serien bara rulla utan förvarning. I morse skulle jag kolla nyhetsmorgon, för jag känner Charlotte Hågård, som skulle vara med ca 9:15. Hon fick komma på ca 9:21 och blev sedan abrupt avbruten för att de skulle ha reklam innan nyheterna.

Min kompis såg Alcatraz-avsnitten på TV4 play och jag tänkte att det ska jag också göra så slipper jag reklamen...men där är det tydligen ännu värre och samma där, rätt vad det är fortsätter själva programmet.

Vad vill de? Att man ska se bara dansklippen från Let's Dance och inte hela programmet? Nej, oj, det är visst reklam i klippen också.

Inga kommentarer: