söndag, april 08, 2012

Principer

Jag har två principer, eller regler, som jag följer. Den ena är att jag aldrig går hemifrån medan disk- eller tvättmaskinen är igång. Detta ler min ena syster och hennes sambo åt i (illa dold) mjugg.

Den andra är att jag aldrig använder mobiltelefonen på bensinstationer. För detta retas den andra systern. Hon har till och med gått så långt att hon sms:at mig från en bensinstation en gång, bara för att jag inte gillar det.

Sina principer ska man värna om och nu har diskmaskinen pipit att den är klar så nu går jag ut på långpromenad.

4 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Ok, den första principen är bra, t o m riktigt förståndig. Men den andra förstår jag inte riktigt..?

evaj sa...

Vad tror du händer med diskmaskinen eller tvättmaskinen om du inte är hemma?

Baba sa...

Det står i mobiltelefonmanualerna. Min teori är att det kan orsaka gnistor eller nåt.

Översvämning, centrifugeringen gör att tvättmaskinen krajar hela elementet bredvid som springer läck, brand i elektriska kretsar...

Soffi sa...

Hahaha, jag trodde jag vara den första systern först, eftersom jag passar in även där. Här går både tvättmaskinen och diskmaskinen när vi inte är hemma. Men den andra principen är ju fantastiskt rolig!!!