onsdag, april 04, 2012

Ett dåligt förslag (och en språklig debut)

Jag har varit så trött, så trött den senaste tiden. Vårtrött och sommartidsomställd med utvecklingssamtal i ryggen och påsklovet framför mig så har jag tänkt att det inte varit så konstigt. Men så kom jag på att det var hiskeligt länge sedan jag kollade blodvärdena. Jag borde egentligen göra det regelbundet, eftersom jag får järnbrist emellanåt.

I morse ringde jag till min utmärkta vårdcentral, men de kunde inte erbjuda en tid förrän om tidigast två veckor. Då ringde jag till en annan vårdcentral (Carema), men de vill inte sticka mig i armvecket med mindre än att jag skriver över mig på deras vårdcentral. När jag sa att jag inte hade för avsikt att byta för jag är nöjd med den jag har, så föreslog hen (ett extra bra tillfälle att prova det här lilla fåniga ordet eftersom hen var sjuksköterska) jag talade med att jag skulle skriva över mig till dem och sedan byta tillbaka till min egen igen.

Så nästa vecka är det jag som går till Cityakuten (!) för att ta ett blodprov.

Inga kommentarer: