tisdag, mars 20, 2007

Teknikfreak (med betoning på freak)

Det är aldrig roligt att tvingas inse att man är beroende av saker. Men här kommer en bekännelse: Jag saknar min dator! Jag behöver den! Jag kan inte blogga, inte maila, inte sköta mina Tradera-affärer, inte kolla SL:s hemsida. När båset är tomt saknar man kon. Jojo, det stämmer kan jag meddela.

Diagnosen så här långt är att det inte är Windows och inte hårddisken. En kompis pojkvän tyckte, i spontan telefonsupport, att jag mest verkade behöva pep talk. Det var i lördags förmiddag. I lördags kväll tog dock mina utvägar slut och mitt begränsade datorkunnande gav sig tillkänna. Nu ska datorn fraktas hem till denne pojkvän. Garantin på datorskrället löpte nämligen ut för 44 dagar sedan!

3 kommentarer:

Kristin Jakobsson sa...

Att vara utan dator kan faktiskt vara riktigt jobbigt. Hoppas felet hittas. Funderar på att blogga här på blogger istället för på my space, förstår den här sidan bättre.
/Kikki

Baba sa...

Hej!
Jo, bara man har en dator så är den här sidan lätt att förstå :)

Prinsessmamman sa...

Jojo, såklart allt kraschar L I T E försent... Förstår precis hur du känner det. Jag är helt beroende också!