onsdag, mars 21, 2007

Något litet gott

Nu är inte min dator hos mig längre. Den har kommit till första anhalt på sin väg mot återställande. I morse fick jag skjuts av en arbetskamrat med datorn i baksätet. Nu befinner den sig på min arbetsplats för vidare forsling till annan arbetskamrats pojkvän. Om jag finge önska skulle jag ha min lilla dator hos mig igen före helgen, men det är nog inte rimligt...särskilt inte när logistiken räknas in.

Två goda saker har dock hittills kommit ur det hela:
1) Igår kväll blev jag sugen på att gå och lägga mig strax efter 21 och läsa 1½ timme. Har inte läst en enda skönlitterär bok än i år. Till och med denna (Mossvikenfruar) påbörjade jag förra året.
2) Jag åkte ju alltså bil till jobbet och på en annan tid än vanligt och detta medförde att jag såg en grön bil med nummerplåt 534. Lite plåster på såren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dålig bok.