onsdag, mars 14, 2007

14 mars - en dag ur verkligheten

En liten rapport från verkligheten en onsdag i mars:

Jag är trött, in i märgen trött. Den stora vårtröttheten satte in innan omställningen till sommartid i år. Idag ska jag köpa järn, för jag utgår ifrån att jag behöver fylla på reserverna. Saken blir inte bättre av att det går billarm på nätterna, så jag vaknar och inte kan somna om. Drömmer mycket och förvirrat, men jag minns nästan inget av det när jag vaknar.

Jag har problem med datorn. Teknikstrul tar mycket av min energi, men nu har jag lyckats spara allt av värde (bilder och dokument) så ikväll ska jag installera om Windows. Hoppas det går bra. Det måste gå bra.

Det är supermycket på jobbet. Positiva saker, men icke desto mindre, stress. Jag har haft huvudvärk (5:e dagen nu), spänd nacke och den här hemska yrseln som jag får när jag stressar. Ingen salsa eller sång i världen kan råda bot på detta som jag finner stressande och jag kan inte hoppa av när hjulet spinner som mest.

Jag har tagit rätt många bilnummer det sista. Är uppe i 533 nu!

Solen skiner idag.

Jag känner mig på det hela taget rätt glad, men lite splittrad.

Over and out!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blutsaft va?

Sitt i solen en stund på baksidan och vifta med tårna. :)

Prinsessmamman sa...

Jag har legat sen i söndags och är inte direkt piggare trots penicillin...

Baba sa...

Blodsaft är det enda rätta! Köpte en flarra Chi san när jag ändå var igång :)

Men, Prinsessmamman, jag är inte sjuk. Bara trött, trött, trött!

Prinsessmamman sa...

Hittade nåt till dig! =)

http://www.moviezine.se/filmsidor/babas_bilar.shtml

Och jag förstod att du inte är sjuk, fast jag är sjuk OCH trött! =)