tisdag, september 05, 2006

Long time no see

Det var hemskt länge sedan jag skrev nu, men det är inte mycket energi kvar på kvällarna. Jobbet är alltid som tuffast på hösten och livet i övrigt är också lite småknackigt. Det gläder mig ändå att se att ni inte gett upp hoppet om mig. Idag har 11 (!) personer varit inne och förmodligen undrat varför jag inte skriver nåt nytt. Syrran skickade ett oroligt sms och undrade vad jag har för mig. Ska försöka bättra mig!

Kören tar också mycket tid just nu, med Brahms requiem och allt. I helgen var vi på internat och på vägen dit roade jag mig med att lägga några olika ortsnamn på minnet. Vad sägs om:

Tuttorp - tutar man där eller bor där någon med tre tuttar?
Ullälva - låter som något tovat, men skulle också kunna vara namnet på ett kändisbarn.
Värna - där bor nog några som bryr sig om.
Fillinge - vänort till Trosa kanske.

9 kommentarer:

Cissi sa...

Haha, Tuttorp! Var låg det?

Baba sa...

Jag tror alla orterna låg mellan Linghem och Åtvidaberg.

Lyckliga Grodan sa...

mordviken är min skräckfavvo...
ligger i jämtland..
njutånger ligger i hmm.. hälsingland tror jag..

Baba sa...

Njutånger hade sentimental klang. Inte vill man ångra njutning...

Tina sa...

I Eskilstuna finns Snopptorpsrondellen. Vi slutar aldrig att tycka att det är larvigt kul!

Prinsessmamman sa...

Utlysa tävling om roligaste ortsnamnet kanske!??! =)

Håller med om att hösten är tung... speciellt nu när det är regnigt och trist... bara ångest...

Baba sa...

Ha ha! Snopptorp!!!

Anonym sa...

Harmånger är bättre än Njutånger - om man nu ska ångra nå't överhuvdtaget.

En cyberkram för att motverka det småknackiga i livet.

Baba sa...

Tack för kramen, tant!

Nej, för 17, Sandra! Jag bara laddar för återkomsten :) Tillfällig formsvacka bara...hoppas jag!