torsdag, september 14, 2006

Betald motion

Jag håller på att tjäna in september månads SL-kort genom att promenera in det. Vi skriver den 14:e i månaden och jag har handlat biljetter för endast 60 riksdaler. Detta innebär i princip att jag får betalt för att motionera (annars brukar det kosta multum på ett gym alternativt vara gratis)!

Nya morgonrutinen är att vakna och gå till jobbet (30 minuters rask promenad) och sedan duscha och äta frukost där. Ska jag till kören eller salsan så går jag in till stan efter jobbet och ibland även hem efteråt. Vi får väl se hur det blir när kvällarna blir mörkare, men jag hittar vägar som känns trygga.

Jag har för länge sedan konstaterat att jag är en apostlahästperson och ingen velocipeddito (jag skulle kunna skriva ett eget kapitel om dessa strömlinjeformade fartdårar) och det känns himla bra! Den här stan är som gjord för att promenera i. Särskilt alla broar som jag övar min höjdskräck på ger fina upplevelser och jag tänker så bra när benen trummar på.

5 kommentarer:

Cissi sa...

Har också en aversion mot cyklisterna i denna stad, de tror att de äger vägarna!

Baba sa...

Och ringklocka tycks inte ingå i "Säker cykel 2006" :)

Prinsessmamman sa...

Jag cyklar så sällan numera så jag känner mig alldeles vinglig och osäker den första stunden var gång jag sätter mig på de två hjulen. Åker fyrhjuling (bil) mest hela tiden och det ger tyvärr inte så mycket motion... =(

Tina sa...

Jag ÄR en cyklist som äger stan... :-)

Baba sa...

Prinsessmamman: Jag beklagar bilen, för du missar nåt!

Tina: Jag räknar inte in dig i de strömlinjeformade galningarna med specialbeställda ramar och däck för 2500:- styck och total avsaknad av ringklocka och HÄNSYN!!! Du har min tillåtelse att cykla vidare :)