fredag, augusti 03, 2007

Jeansångest

Jag sitter med min andra kopp kaffe och samlar mod, kraft och ork för att ge mig ut på stan i jakt på de perfekta jeansen!

Jag har alltid tyckt att det har varit svårt att hitta snygga jeans som sitter som jag vill. Det spelar ingen roll hur många tidningar som har jeansguider med modeller för alla rumpor. De ska ha rätt längd, sitta åt lagom hårt kring låren, inte ändra sig för mycket när man använder dem, ha rätt färg, passa mina kurvor, inte kosta tvåtusen. Jag vet inte ens vad jag har för tum!

Senast jag köpte jeans var för kanske 3 år sedan. Då köpte jag 2 par likadana i pur lycka över att hitta några som passade. Nu har jag slitit dem för ljusa för min smak och inte ens dessa 2 par har varit perfekta. De är tillräckligt mycket för korta för att jag ska störa mig på det. De var för mycket "färdigslitna" på låren. De är i stretch, som jag gillar, men som slits på ett sätt som gör jeansen sladdriga.

Nu är det dags att göra ett seriöst ansträngande och hitta minst ett par. Med lite tur återkommer jag med bilder...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Baba!
Nu har jag verkligen kommit igång med bloggläsandet och kan inte hålla mig ifrån att komma med kommentarer då och då. (Visst är jag duktig?) Jag har läst lite av dina gamla bloggar och kan bara säga att jag tycker att du skriver jättebra! Tänkvärt, roligt och igenkännande. Det har blivit som en liten högtidsstund att få läsa dagens Baba :)

Kram från L-köping!

Anonym sa...

Känner igen jeansångesten. Hos mig yttrar den sig så extremt att jag aldrig ens provar. Detta i sin tur resulterar i att maken köper hem fake-märkesjeans från peking...snygga men för små för min rumpa...!

Baba sa...

Tack Pernilla! Roligt att höra. jag blir jätteglad! :) Fortsätt gärna att kommentera. Det är så vi törstiga bloggare får vår näring.

Cissi: Om inte din petita rumpa är en pekingrumpa då vill jag inte ens börja fundera på vad vi skulle kunna kalla min...kalahari-, ryssland-, australien-...Äsch, nu började jag fundera i alla fall :)