lördag, augusti 11, 2007

90%

Klockan 19 igår uppmättes enligt Expressen 90-95% luftfuktighet i Stockholm. Det är mer än i Amazonas!

Det förklarar varför mina nytvättade handdukar tar 2-3 dagar på sig att torka och hänger och surnar. Det förklarar också den omedelbara kondensbildningen på mjölkpaket, som ökar halk-och-tapp-risken dramatiskt. Eller att parkettgolv i allmänhet och dansgolv i synnerhet slår sig och bubblar sig.

Perfekt regnskogsväder för salsa alltså. Ikväll är det dessutom Djungelsalsa!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Har du leopardtop då?

Baba sa...

Nä, men jag har faktiskt tänkt skaffa en! Jag kanske har en cerise tygblomma bakom örat som kompensation :)

Prinsessmamman sa...

Tvätta i ättika!! =)

Baba sa...

Minsann om jag inte har fått ett tvättäkta (observera vitsen) husmorstips! Hur många delar? Ättika låter ju inte direkt o-surt. är det lika-löser-lika eller?

/Fysikgeniet

Linus sa...

Aha. Djungelsalsa!?
Jag hörde musik från skogen i lördags och var tvungen att gick förbi dansbanan för att kolla vad som hände. Massa människor som dansade och åt mat. Det såg riktigt trevligt ut! Fast jag kan ju inte salsa tyvärr.

Baba sa...

Modigt av dig att gå dit och reka. Man kan bli biten...av salsamyggan. Sedan är det kört! Jag blev biten förra året och det var just på Djungelsalsan. Ett år senare kan jag inte hålla sig borta :) Nästa lördag ska jag hålla utkik efter en gul bil, eller nån som smyger i buskarna!

Prinsessmamman sa...

Sur tvätt avhjälpes med en liten slatt i förtvättvattnet (brukar hälla i drygt en matsked när maskinen börjar ta in vattnet) och sen luktar det fräscht när tvätten är klar! (tvätt och skölj som vanligt i sina resp fack)

Kram från husmodern