söndag, augusti 26, 2007

Analys av augustitorka

Folk (läs: bloggare) får bloggtorka på olika tider. Jag får tydligen det i augusti-september (om två gånger räcker till en spaning). Förra året trodde jag att det berodde på att jag umgicks väldigt mycket med en viss manlig individ. Helt plötsligt skedde en förskjutning i prioriteringar. Då umgicks jag, gjorde saker jag aldrig provat på och var på långa nattliga promenader. Nattsömnen och så småningom sinnesfriden fick stryka på foten.

I år inser jag att en förskjutning har skett även utan manlig individ. Det som är gemensamt för 2006 och 2007 är att jag börjat jobba igen, en orsak så god som någon när det gäller bloggtorka. I år ligger prioriteringarna istället på salsa, jag är totalt såld men den är skoj, utveckling och förbränning i ett och massa nya människor. Kören drar igång i veckan och jag ska gå en spännande kurs.

Det är väl bara att inse att man har sina ups and downs. Det intressanta är att se vad mycket utrymme man kan skapa i sitt liv för saker som man verkligen vill ha där! En annan sak som är värd att notera är hur mycket jag med egen kraft lyckats föra in det skapande, kreativa och passionsrika i mitt liv. Helt i linje med mina ambitioner med mitt liv! Jag älskar den känslan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en ny blogg! Jag har väntat! :)
Och en sak till... Jag fattar inte hur du hinner med allt du gör! Imponerad!

Baba sa...

Nä, så hinner jag ju inte blogga heller... :) Men det var kul att vara efterlängtad. Ska försöka hinna blogga mer. Det är inte precis så att jag saknar uppslag!

Prinsessmamman sa...

Jag saknar uppslag! Och tid!!