söndag, augusti 19, 2007

630 630 630 630 630 630 630

Det finns tydligen något sätt att veta hur vanliga vissa serier av registreringsnummer är och om de är extra frekventa i ett visst område. Jag behöver inte lära mig det sättet. Jag kan ändå konstatera att 630 är vanligt i Stockholm.

Jag tog 629 för några dagar sedan och har sedan sett flera 631:or (såklart). Igår var jag med en kompis på stan och såg 630. Vi hade nog inte gått mer än några kvarter så stod det en annan 630 parkerad på en gata. Precis när jag sa det till min kompis fick jag se en till i samma korsning. Vi gick kanske 50 meter och så kom en 630 och körde förbi. Det var inte någon av de två vi sett parkerade. Vi var på väg till ett fik. Strax innan vi kom dit passerade den femte 630 för dagen. Jag avslutade med en 631 också.

Idag pratade jag med kompisen och hon berättade att hon sett ytterligare två stycken 630 när hon cyklade hem.

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Jag skulle gärna vilja veta var man hittar olika nummer! =) Jag tog 018 utanför dagis i morse (den har stått där varje dag i en vecka nu och bara väntat på mig) och jag vet vart det finns den 020, men 019 då??

Prinsessmamman sa...

EN 020!

Baba sa...

Välkommen till nummerplåtarnas underbara värld. Idag har jag tagit 632, 633 och 634 och jag tror jag vet var 635 står. 633 har jag på gatan, men det var en annan som jag tog idag.

Moster Mjölgumpa sa...

Jag är lite nyfiken på om du bokför var du ser de olika bilarna och vad det är för färg på dem t.ex?

Baba sa...

Hej Moster!
Jag gjorde det - bokförde - ungefär tills i julas. Det var en av alla listor som jag rensade bort i mitt nyårstema (se januari). Jag antecknade inte alltid färg, men plats och vem jag var tillsammans med om jag var det (vittnen är alltid bra).

Fick tips om någon som fotat nummer i ordning och lagt ut på flickr, men det var husnummer, delar av kortnummer mm. Rätt kul, men då kan man hålla på hur länge som helst och inte bara till 999 :)