fredag, augusti 03, 2007

Hur man sparar 1499 kronor och finner jeansfrid

Efter att modstulen kommit ut ur min andra butik med jeans för långbenta supermodeller utan lårfett, muskler, rumpa eller HÖFTER (för i h-vete) ringde jag den kompis jag skulle ta en latte med och sa att vi kunde fika tidigare. Under naglarna var jag blå av all denim jag upprepade gånger tvingats flå av mina ben och som blandats med tårar och svett. Medan jag väntade tänkte jag bara gå in i en affär till och gissa vad jag köpte där?

3 par Mexx-jeans. Ordinarie pris 699 kronor paret. Nu nedsatta till 299 kronor paret. Dessutom slutspurtsrea "tag 3 reaplagg, vi bjuder på det billigaste". Jag gick sålunda ut från affären med 3 par nya, långa jeans för 598 kronor.

Det känns nästan som om jag rånat dem, men jag är nu en lycklig kvinna. Det första paret ska salsas in redan ikväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, herregu, det var inte dåligt. Vilket fynd!

Jag hatar oxå att prova och köpa jeans. Det är svårt helt enkelt. Var nog två-tre år sedan jag inhandlade mina senaste.
Är nog dax för mej med....

Baba sa...

Att fynda gör en verkligen på bra humör. Särskilt när det är en sån "omöjlig" vara som jeans! :)

Murphy´s jeans law: Hittar du en modell du gillar, så tas den strax ur sortimentet.