fredag, december 22, 2006

Sjukt

När mamma ringde mig igår lät det som om hon befann sig i en igloo. Hon och pappa har värsta viruset med feber och ont i öronen. De hostar slem och går och bäddar ner sig nio på kvällarna.

Jag ska åka hem över julen tillsammans med syrrans familj. Hon går på penicillin och har varit sjuk en vecka med halsont, migrän och ögoninflammation. Det har hela familjen haft. Mycket smittsamt tydligen! Busen har vattenkoppor.

Så den här julen har jag goda förutsättningar att bli fysiskt sjuk också. Som det är nu har jag "bara" ont i hjärtat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och tyvärr lutar det väl åt att vi inte kan fira jul med den sjuka släkten alls...

Inte bra med den lille nyfödde.

Kul jul, säger jag!

Baba sa...

Suck! Varför ska det vara så här? Ju mer förväntningar och planering desto mer som kan gå åt fanders!

Prinsessmamman sa...

Ni får väl samlas i två läger - de sjuka hos mor o far och de friska hos soffi?!

Baba sa...

Och mormor är rädd att få bältros...Själva charmen med att åka hem är ju för att alla ska få vara tillsammans. Buhu :(

Anonym sa...

Trots alla sjukdomar vill prinsessmammans lillasyster (även kallad moster) önska en God Jul! Hälsa dina sjuka päron!

Baba sa...

Trevligt med en moster som hälsar på! Jag ska hälsa. De sitter och hostar i vardagsrummet för tillfället...

Prinsessmamman sa...

Hur blev det?