fredag, december 29, 2006

Otäckt...?

Nu på morgonen hände mig något otäckt och icke typiskt för mig. Jag var på väg in i duschen, slängde ett öga på tvättkorgen och tänkte att jag skulle tvätta en maskin svart efter att jag duschat. DÅ kom jag på att jag hade tvättid i stora tvättstugan. 10-13 (klockan var tjugo i 11). Den enda fast bokade aktiviteten på hela denna mellandagsvecka!

Jag glömmer inte tvättider. Först blev jag rädd för mig själv, men när jag lugnat ned mig och varit och slängt in två maskiner blev jag lite glad att jag inte var så ordentlig, men INGENTING FARLIGT HÄNDE! Tänka sig. Och tänk vad livet skulle vara lättare och skönare för mig om jag var lite mer hipp som happ! Hm, är jag inne på nästa års tema kanske...

Jag tror att glömskan berodde på något av följande (eller alla 3):
a) ledig - brist på rutiner
b) ledig - hinner känna hur utmattad jag faktiskt är med glömska och okoncentration
c) förträngning - förra gången jag tvättade är förknippad med olust

Men! Kontentan är det viktigaste: Jorden gick inte under av att jag glömde tvättiden i 40 minuter och inte jag heller!

Inga kommentarer: