måndag, december 18, 2006

" "

Bland alla uttryck och citat finns det ett jag ofta använder och det är "allting är relativt". Det kan vara lite irriterande när man börjar bli så vuxen att allt inte är svart eller vitt längre. Gråzonerna är många och nästan allt går att säga en sak om å ena sidan, men å andra sidan...Jag läste en kampanjslogan för Cancerfonden som löd: " Världens vackraste ord: Imorgon". Jag, som är en person som gör mitt bästa för att leva i nuet, kan ändå förstå varför detta är ett vackert ord för den som hoppas på att få uppleva en morgondag. Ibland kan jag skriva under på det själv i betydelsen att det som är illa idag nog har alla förutsättningar att bli bättre imorgon, när jag har sovit på saken. Så känner jag just denna dag och det var väl därför mina ögon fastnade på den.

Ganska länge hade jag en slogan till mig själv som jag tyckte var så bra. Det var "Whatever is worth doing at all is worth doing well." sagt av Earl of Chesterfield. Nu tycker jag att det var ett fruktansvärt olämpligt citat till mig, den duktiga storasystern. Jag borde ha haft "Kör så det ryker!" eller "Sluta tänka, börja leva!" eller nåt mer passande.

4 kommentarer:

Tina sa...

Eller "Allt som inte dödar stärker."

Eller "Det är bättre att be om ursäkt än att be om lov."

Eller min favvo "Bryt mot minst en regel varje dag."

Baba sa...

Allt som inte dödar stärker...men det kan lämna ärr också...

Anonym sa...

Ja vilket superduper citat av Earl! Det måste jag genast be om att få sno och publicera hos mig...hoppas du inte misstycker... ;)
Tack för att du inspirerar!
/T

Baba sa...

apw: Tack! Visst är bloggvärlden en egen underbar liten värld!? :) Jag misstycker inte. Sno på du. Jag har ju själv lånat orden!