måndag, mars 19, 2012

Jag har fattat

Vi har ett bokbytarskåp på jobbet. Förra veckan låg alla tre böckerna i Suzanne Collins Hungerspel-trilogi där. Jag hade bara vagt hört talas om serien och höll på att lämna kvar böckerna i skåpet bara för att det stod "framtidsroman" på baksidan och ett Stephen King-omdöme på framsidan. Jag tog dem i alla fall och knappt hade jag hunnit fråga syrran om hon läst dem förrän filmen på den första boken ska ha premiär. Fast att böckerna kommit i pocket brukar vara en indikation på att jag är lite efter.

Igår började jag läsa den första boken Hungerspelen och slutade inte förrän den var slut. Del två och tre, Fatta eld och Revolt, låg kvar på jobbet vilket kanske var tur för nattsömnens skull. Efter resan hem är jag nu 34 sidor in i Fatta eld och jag har timmar på mig att läsa de resterande 285.

Kuriosa: Jag trodde det var brandmannen Kaj Åke "Kajan" Hansson ur Hipp Hipp som hade skrivit "Fatta eld".

Inga kommentarer: