torsdag, mars 29, 2012

Hjärter 2

Jag kanske "måste" börja med ett nytt samlande, som jag hörde talas om en gång. Det går ut på att samla ihop till en hel kortlek av bara hittade spelkort. Ett livslångt projekt, alltså... Det är sällan man hittar ett kort över huvud taget och så ska det vara olika varje gång dessutom. Hur jag än bestämmer mig för att göra med samlandet så har jag i alla fall hjärter 2 nu, sedan jag hittade det i en second hand-bok igår.

Jag skulle också kunna välja att se kortet som en spådom, för en snabb googling visade vad hjärter 2 står för vid en läggning med spelkort istället för med tarotkort: "Hjärter 2 En harmonisk relation, kärlek, vänskap, ett möte. Kortet är mycket positivt och indikerar att en person som tycker om dig kommer att stödja dig."

Eftersom det var en 2:a så kör jag nog på både startskottet för samling och en kärleksspådom. En så kallad win-win situation.


2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Haha, substitut för alla nummerplåtar?

Jag tycker du ska köra på spådomen och när det slår in får du skriva om det! :)

Kram och lycka till!

Baba sa...

Hm, spådomen verkar åtminstone lättare att få uppfylld.

Kram