tisdag, juli 01, 2008

Pricken över u

Det är allt riktigt skojigt med ord!

Jag minns när mamma och jag satt och ritade i hennes tidning en gång för länge sedan. Det var på den tiden Damernas Värld var veckotidning och hade glansiga blad. Vi hittade ett modereportage som hette "Svart - helt enkelt" som vi endast med hjälp av en liten ring förvandlade till "Svårt - helt enkelt".

På en anstalt har jag sett hur skylten med "Utrymningsplan" gjorts om till "rymningsplan".

I torsdags var jag ute och åkte bil (med bland annat Fröken Bokmal, som behagat ta bort sig från bloggosfären igen). Vi passerade skylten:

NATÜRRESERVAT

Fniss fniss...det finns nästan inget så roligt som tüska ü:n... Jag kommer aldrig mer att kunna besöka ett naturreservat utan att üttala det natürreservat!

4 kommentarer:

Tina sa...

En skylt som visar att man kommit till Äppelviken har gjorts om till Äckelviken med hjälp av nåt skrapverktyg. Också kul tycker jag.

Baba sa...

Ja...uppenbarligen inte redigerad av någon som bor där...

Prinsessmamman sa...

Haha! Ibland ser man skyltar man skulle vilja fixa till lite och fascineras över att ingen redan gjort det! =)

Baba sa...

Det är bara att fixa på! Det roar mer än det förargar.