tisdag, december 27, 2005

Smittsam sifferlek

Dags för en liten nummerplåtsrapport samt två bekännelser.

Först rapporten: Jag har tagit 279 och 280 här i stan och letar nu efter 281.

Bekännelse 1) Jag räknar även ner från 999. Igår hittade jag 903, som jag letat länge efter. Och idag har jag sett ytterligare tre stycken 903:or. Jag undrar var de var när jag behövde dem.

Bekännelse 2) Jag har inspirerat andra till att börja. Pappa är väl en av dem som sitter djupast fast i beroendet. Idag har vi varit ute på stan och jagat, för jag hade sett 197 (som han behövde) uppe på ett parkeringstak. Där stod den naturligtvis inte kvar, men eftersom vi hade varit och kollat tog vi en annan väg hem och då såg vi två stycken 197:or!!

Syrran tycker att vi är totalt sinnessjuka. Men vi har ju roligt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha - vilken hobby ;)

Baba sa...

Det är jättekul, fast jag åker ju mycket buss. Kör man själv så kan det innebära att man blir lite farlig på vägarna.

Morgondimma sa...

Jag har aldrig hört talas om denna hobby tidigare. Men nu i höst och vinter har jag hört talas om flera stycken. Allvarliga saker har jag förstått. *L*

Baba sa...

Nädå, det är bara på lek. (Översättning: Tjena hejsan! Det är blodigt allvar.)

Anonym sa...

Ja, sinnessjuka på riktigt. Maniska!

Anonym sa...

jag har slutat,..