måndag, december 19, 2005

Julklappsfeber

Vi har slutat köpa julklappar till varandra i min familj, utom till barnen, dit jag tyvärr inte längre räknas nu när nästa generation är påbörjad. Det är lite trist att inga klappar få, men mest är det skönt att slippa hetsa runt på stan dagarna före jul.

Förra året köpte jag julklappar till mig själv. Jag slog in dem och la dem under granen. Det stod "God jul önskar Yves!" (Saint Laurent - ett täckstift), "En riktigt god jul önskar Lars!" (Lerin - konstnärsbok) och så vidare. Supersmart tips! Ta gärna efter.

5 kommentarer:

Morgondimma sa...

Kul blogg, återkommer gärna, men kolla din adress på nyligen.se. Det ska nog vara .com istf .se.

Baba sa...

Tack! Det krånglade lite när jag skrev in den. Första gången jag pingade.

Baba sa...

Sandra: Jag gjorde bara det klokaste man kan. I år gjorde jag det inte - och här sitter jag med två Aladdinkartonger!

Anonym sa...

Många av mina kompisar har börjat med det där "dra-lott-och-få-en-i-familjen-att-köpa-något-för-500kr-till" men vi är så bortskämda av våra föräldrar att vi inte törs nämna detta. Skulle bli jordens nedköp för oss!

Baba sa...

Vi provade också det, men man fick ju ändå det man önskade sig=ingen skillnad mot att handla åt sig själv :)