fredag, december 30, 2005

Glad för det man inte har

Man ska vara glad för det man har och inte stirra sig blind på vad man inte har - sägs det.

Jag håller med, men just idag är det två saker jag är glad att jag inte har.
1) BIL Såg en massa inploggade, svårstartade bilar i morse och deras svettiga snöskottande ägare.
2) BARN Ja, tack, jag blir gärna mamma en dag, men vilken fruktansvärd logistik det verkar kräva. Idag fick jag låna min kusin i knappt två timmar innan hon var tvungen att ila hem och byta av sin man.

Jag har:
1) SL-KORT
2) TID Att disponera fritt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha,

och nu är det fredagsmys med chips och cola och rödvin till mamsen!!!!

Anonym sa...

tid är inte att förakta ;)

Det är det nog många som skulle vilja ha mer av!

mysig kväll önskar jag dig!

Anonym sa...

... och den dagen du får barn undrar du vad du gjorde med all tid INNAN du fick barn! När man får några timmar utan barnen kommer man på sig med att längta tills de kommer hem för det är så tomt och tyst!