onsdag, februari 13, 2008

Tur att jag inte är döv

Jag är ganska lättskrämd (till min stygga systers stora skadeglädje). Lättskrämda personer som jag borde inte ha mp3-spelare. Jag har flera erfarenheter den senaste veckan, som styrker detta påstående.

En granne kom nedför trappan i min trappuppgång medan jag stod och låste min dörr. Jag hörde inget förrän hon svängde om hörnet och hoppade högt när hon hejade.

Jag kom hem en kväll och kryssade in mellan två parkerade bilar. Bakom den ena bilen på en gräsmatta stod en matte med sina två hundar. Jag ryckte till av överraskning och tog mig för hjärtat, vilket fick hundarna (som blev lika skrämda som jag) att börja skälla ut mig.

I morse blev jag ikappgången av en arbetskamrat, som jag inte hörde förrän hon tog tag i min axel.

Fast de där hundarna och jag har faktiskt skrämt varandra en gång förut och då hade jag inte musik i öronen...

Inga kommentarer: