torsdag, februari 14, 2008

Alla stjärtans dag

Jag gillar verkligen inte att tidningar, tv, tunnelbanan, radion och nätet är fullkomligt nedlusade av reklam för att KÖPA saker att ge varandra på en särskild dag. Vad är det för fel på att tala om för sina nära och kära att de är just nära och kära när som helst? Dessutom tänker jag på alla som inte får en ros eller ett kort (och nej, jag menar inte mig själv för jag har fått flera hälsningar och ett paket idag). Många skolor har ju förbjudit att eleverna uppvaktar varandra för att undvika utfrysning.

Men det var extrapris på röda tulpaner, som jag köpte till mig!

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Vi har prinsesspappans födelsedag, bröllopsdag och alla hjärtans dag inom loppet av 1½ vecka så det kommer liksom av sig lite här också. Då firar jag hellre det andra!

Baba sa...

Det är bra. Kärlek kan man väl aldrig få för mycket av?