lördag, februari 23, 2008

Den bästa dagen...

På min skola har vi en hel del övningar med barnen som syftar till att stärka gruppen, självkänslan eller bara att de ska våga ta ställning. Ibland får de dra ett kort med en ofärdig mening, som de sedan ska fylla i med egen åsikt/tyckande. Igår var jag med. Jag fick en skitsvår:

Den bästa dagen i mitt liv var...

Vilken kan det vara? Dagen jag föddes? Den är jag rätt rejält tacksam för. Jag har ju inte fött barn eller gift mig eller nån sån där tydlig bemärkelsedag. Å andra sidan är inte problemet att jag inte kom på någon dag som var den bästa utan att jag kom på alldeles för många bra dagar för att kunna välja en av dem. Det är ju angenäma bekymmer, får man säga. Jag sa att jag valde någon solig dag på sommaren då jag bara hängde med vänner, satt och drack en latte på nån uteservering och kanske var bjuden på grillfest på kvällen.

Har ni någon dag som är den bästa i ert liv?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, som du säger, man har nog egentligen för många att välja på för att kunna säga bara en. Men just nu känns det som om det är fler händelser som tävlar om den sämsta dagen i mitt liv i stället...

Baba sa...

Trist Pernilla, man får väl tänka att utan de sämsta - inga bästa... Fast jag vet att man inte gör det när de radar upp sig (som de har en tendens att göra).