fredag, januari 04, 2008

Tur i oturen

Det har varit en skruttig förmiddag, årets första solsken till trots.

Det började med att jag måste ha vaknat på fel sida för efter det har allt krånglat! Jag har fastnat i sladdar. Jag misslyckas med att hitta en grej som jag letat efter sedan igår och trodde jag kommit på var jag lagt. Jag fick tandläkarräkningen och den var på 300 kronor mer än vad som var sagt (fruktansvärt dyr redan innan). Saker trillar ner från bord, jag satte mig på min stickning så ena stickan gick av och jag tappade puderdosan i handfatet.

Okej, vissa dagar bara allting samlar sig, men så alldeles nyss kokade jag vatten i min lilla kastrull och när jag skulle sträcka mig efter snabbkaffeburken i skåpet ovanför fläkten så rev jag ner en full kryddburk (gurkmeja i glasburk). Den föll på kastrullen precis vid fästet till handtaget och jag hade redan hunnit se hur det skållheta vattnet flög i slow motion över mig och framför allt mina nakna fötter. Men, ödet ville att kastrullen skulle träffas på ett ställe som bara fick den i lätt obalans och en liten skvätt skvimpade över på plattan.

Det är sånt där som får en sluta att gnälla... Tack!

Inga kommentarer: