söndag, januari 13, 2008

Soldyrkare

I morse när jag vaknade låg jag kvar en stund och drog mig, men när det var något mystiskt sken i vardagsrummet gick jag upp. Soluppgången! Jag tog detta kort 08.37.

"Solfilmen" som de brukade visa i Aktuellt på söndagar, går nu på fredagar. Då gick jag in på DN:s vädersida. Döm om min förvåning när solen enligt denna sidan skulle gå upp 08.37 idag! Det var exakt då jag tog mitt kort. Ner går den 15.17. Ska bli spännande att se hur mycket mer dag vi har fått nästa söndag.

Heja våren!
Heja sooolen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det häsligt när man ser solen, särskilt när den har lyst med sin frånvaro så otroligt länge! Mer sol åt folket! :)

Baba sa...

...lyst med sin frånvaro :) är vi släkt eller?! :) (ordvitsgenen)

Tina sa...

Jag för min del kollar på SMHI:s hemsida varje dag eftersom jag vid den här tiden på året lever för varje solminut jag kan få.

Intressant reflektion då: På SMHI:s hemsida kan man läsa att solen idag går 8.34 och ner 15.18. Hm, undras vem som har rätt. Jag väljer att tro på SMHI eftersom det var dem mest positiva prognosen! Haha!

Baba sa...

Å! Det var positivt, men då blir inte min spaning och foto lika roliga...

Jag hittade inte solens upp- och nedgång på SMHI. Kollade där först. Dålig letare.

C sa...

It has been 10 days since your last confession...
best regards Father Bookmoth

Sabina sa...

Men vilket vackert foto, snacka om att fånga den perfekta soluppgången.

Baba sa...

Jaja, Fröken Bokmal!

Tack Sabina.