söndag, augusti 06, 2006

Stjärnögd

Ikväll har jag varit på picknick på Mariaberget i Stockholm. När mörkret sänkte sig lade vi oss ner på gräsmattan och tittade på stjärnorna. Man fick vänja sig, men sedan såg jag riktigt många och två stjärnfall! Någon i gänget hade en vetenskaplig förklaring på att vi i mitten av augusti kan se fler stjärnfall, men det spelar ingen roll. Jag har legat och tittat på stjärnorna tillsammans med vänner i augustinatten - min älsklingsmånad. Mina känslor inför det har ingen vetenskaplig förklaring.

4 kommentarer:

Tina sa...

Låter som en underbar kväll!

Naturvetare som jag är kan jag då upplysa om att det där med extra mycket stjränfall i augusti stämmer, eftersom vi passerar genom ett asteroidbälte då. Vill du att jag ska vara ytterligare lite vetenskaplig och tråkig och förklara exakt vad stjärnfall är? :-)

Hoppas att du önskade dig något trevligt!

Tina sa...

Låter som en underbar kväll!

Naturvetare som jag är kan jag då upplysa om att det där med extra mycket stjärnfall i augusti stämmer, eftersom vi passerar genom ett asteroidbälte då. Vill du att jag ska vara ytterligare lite vetenskaplig och tråkig och förklara exakt vad stjärnfall är? :-)

Hoppas att du önskade dig något trevligt!

Tina sa...

Ok, hm... blev nåt fel där, fattar inte varför min kommentar publicerades dubbelt...

Ja, datorer och internet är inte min typ av vetenskap!

Baba sa...

Jo, jag visste att det fanns en vetenskaplig förklaring. Låt mig få ha mina stjärnfall ifred. Jag är humanist! :)