onsdag, maj 31, 2006

The number of the beast

Den som läser den här bloggen regelbundet vet att jag fascineras av sammanträffanden av olika slag.

I P3:s Morgonpasset har de inför det ödesdigra datumet 060606 en programpunkt som heter Ockulta hörnan. Dit kan man skicka in sina sammanträffanden. Många har just med talet 666 att göra.

Jag lyssnade på det i morse och när jag sedan i godan ro går till jobbet kommer en buss och kör förbi. Vad ser mina nummerplåtsspanande ögon då...om inte 666 på registreringsskylten! Hoppas det inte betyder otur!

3 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Skulle det vara så ödesdigert? Har jag inte ens reflekterat över... snarare att det blir ett lätt datum att komma ihåg för de barn som föds då!

Trollmor sa...

Hände nåt särskilt?

Baba sa...

Trollmor: Nä. Jag tror inte på den typen av upphausade sammanträffanden :) En vanlig dag.