söndag, april 02, 2006

Ut med det gamla

Nu är det bara drygt 2 dygn tills jag får nycklarna till min nya bostad. MIN!

Denna snöblandade tristsöndag har jag med uppkavlade ärmar utsett till rensardag. Det är verkligen något uppfriskande och befriande med att slänga. Samtidigt är det läskigt. När jag har slängt en sak är det inte helt ovanligt att jag saknar just den några veckor senare... Men nu ska jag stålsätta mig och vara osentimental.

En fråga: vet ni hur många lådor ert julpynt ryms i? (jag blev chockad och då är jag inte en utpräglad julpyntare)

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

En! Och då har jag även julgransgrejerna i sammma låda!! Har bara ca 15 tomtar. Ljusstakarna står dock på hyllan bredvid... där har jag 6 st...

Anonym sa...

Tre stora lådor finns i källaren, det är helt galet!

Baba sa...

Jag har elljusstakar, julgransfot, belysning, tomtar och bockar, julgardiner och lucialinnen (lussar ff m kören ibland) samlat nu, men det tog två stora lådor!

Anonym sa...

Mitt pynt ryms i en gammal Bud-låda. Där i finns även 2 gamla dukar,..Fast då gillar jag inte julen vidare värst,..

Anonym sa...

Två och en kasse!Är dock inte heller någon manisk julpyntare.