tisdag, april 25, 2006

Irrfärder i natten

Jag vaknar vid tvåtiden, sätter fötterna i tofflorna och hasar mig mot sovrumsdörren. På vägen dit måste jag tråckla mig mellan en stol full med mat och en liten hurts, som är sparad från köksrivningen till min kompis. Sovrumsdörren går inte att öppna helt, eftersom det står flyttlådor på andra sidan, så jag fastnar med trosorna i dörrhandtaget. Jag rundar sedan mitt i sammanhanget gigantiska skrivbord, som övertäckt med ett lakan ser ut som ett spöke. Till höger står kyl och frys, vilket jag kommer ihåg och därmed slipper slå tån i. Under plastskynket som täcker dörrhålet ut till hallen. Jag får gå sidledes för att inte slå i spisen, som hamnat där sedan igår, när golvet lades in. Toalettdörren går att öppna ungefär till hälften, för diskbänken står lutad mot garderoben utanför. Här måste jag iaktta största försiktighet om jag inte vill bli genomborrad av rören för kall- och varmvatten, som sticker ut på baksidan. Framme!

Men det kommer att bli ett alldeles underbart kök!

4 kommentarer:

Cissi sa...

Good question!

Anonym sa...

Jag vet när...

Prinsessmamman sa...

Är det du som är Baba Taikon?! ;)

Baba sa...

Nej! Bara Moster Baba