söndag, april 23, 2006

Mansotur

Festen igår var trevlig. Det är några fixare som kör temamingel och middagar, som jag brukar gå på. Igår var det sydamerikanskt tema och musikquiz med efterföljande buffé. Mitt lag kom tvåa i quizen och fick dela en flaska champagne!

Sedan var det middag. Jag såg direkt när jag satte mig att jag visste vem min bordskavaljer var. Något jag också visste var att jag inte sett honom på hela kvällen...Och inte blev jag särskilt förvånad när han som skulle sitta till höger om mig inte heller dök upp! Vad är det här?! Maximal mansotur (otur med män, kul ord jag just uppfann)? Till slut fick quizledaren sitta bredvid mig och vårt bord hade faktiskt jättetrevligt under middagen.

Fick jag någon tröst då? Jo, jag hittade nummerplåt 312 utanför den krog som vi drog vidare till. Fast ärligt talat var det ett #%&*§ dåligt substitut för en man!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säg inte det -att det var ett dåligt substitut - du kanske förskonades från något i hästväg gräsligt tråkigt och självgott bordssällskap och fick nummerplåten som bonus. :-)

Baba sa...

Du har så rätt! Det är en mening med allt. Bonus är bra!