söndag, april 16, 2006

Fånga dagen

Inte blev det något städat igår, inte. Jag var lättövertalad när en kompis ringde och ville ta en latte i solen. Sedan handlade jag nya gympaskor och en present till bäbisen, som jag ska träffa imorgon. Fånga dagen kallas det!

Idag, däremot, har jag putsat alla fönstren och glasdörrarna på gamla stället, frostat av kylen och frysen och torkat ur och dammsugit och torkat golv i klädkammaren och vardagsrummet samt gjort klart hela badrummet inklusive under badkaret. Ändå känns det som om jag knappt börjat. Puh!

6 kommentarer:

Cissi sa...

Ska bli kul att se lyan!
Och du får väl se flyttstädningen som lite work-out så känns det bättre!=)

Prinsessmamman sa...

Å jo, det låter som det snart är färdigt! Du flyttar väl inte ifrån ett slott heller?! ;)

Anonym sa...

Fönsterpust,..jaha, då är Busens avtryck borta nu då,..;)

Anonym sa...

Det värsta är gjort, efter vad du skriver. Badrum t.ex. Men fy attan för flyttstädning. Heja på!

Anonym sa...

Hua, jag får nästan ångest! Men jag skall ju inte flytta, så skiten får finnas kvar lite till!

Baba sa...

Fröken Bokmal: Ja, jag ser det som träning - särskilt av överarmar!

Prinsessmamman: Det är ju en lägenhet som är lite halvtaskigt renoverad och lagom ofräsch, så hur man än skrubbar ser det halvdant ut.

Evaj: Busens näsavtryck är borta nu, buhu...

En liten tant: Jag har bakom spisen kvar, men under badkaret var inte precis härligt heller!

Rita: Få inte ångest! Gå ut i solen istället! :)