söndag, maj 20, 2012

Virus i systemet

Uttrycket "Jag förtjänar inte detta" används säkert slarvigt för det mesta, men angående min nuvarande förkylning poppar det upp i mitt huvud. Här går jag och känner mig nöjd, vältränad och stark och så blir jag dunderförkyld från ena dagen till den andra! Så oförtjänt. Jag brukar inte bli arg när jag blir sjuk, men det har jag varit den här gången. Hela träningsupplägget pajar ihop. Och vem är frisk hela vintern och blir sjuk i maj?! På ett lov? Nu när alla vill vara ute i solen vill jag allra helst ligga under ett täcke.

Det enda jag kan hoppas på är att min kropp faktiskt är vältränad och tack vare det kastar ut den här förkylningen lika fort som den kom. Det började med halsont, sedan hosta, igår var huvudet som inbäddat i huvudvärk och svullna slemhinnor. Idag släppte vänster öra, men det gör ont och har knastrat och spökat hela morgonen. Jag kan bara sova tio timmar per natt, dricka mycket vätska och hoppas att det snart ska vara över.

Inga kommentarer: