söndag, maj 13, 2012

Hopplöst efter

Jag försöker hänga med i den tekniska utvecklingen och åtminstone ha ett hum om tidens popstjärnor, idoler och trender. Det är bara att inse att det är kört. Jag är hopplöst lost och bara snäppet mindre töntig än mina elevers föräldrar.

Jag har haft stora svårigheter att få min hjärna att fatta vad Justin Bieber egentligen är känd för och nu läser jag i Expressen om ett "superhett pojkband" som heter One Direction (som jag aldrig ens har hört talas om). Jag tycker ungarna kan hålla sig till Sean Banan. Åtminstone tills de går ut 3:an.

2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Skönt att veta att man inte är själv med att vara hopplöst ute. Det är bara inse att med stigande ålder minskar intresset för allt som händer inom popkulturen. Fast jag är inte säker på att det är en förlust... :)

Baba sa...

Jag gillar inte att bli knäppt på näsan av småglin, så jag försöker hålla mig uppdaterad.