lördag, maj 12, 2012

Nöjd och stolt

Veckan är inte slut, men jag är redan beredd att utse den till en ovanligt bra en. Mycket bra har hänt - kanske mest kring träning och styrka.

I tisdags var det en gästinstruktör på zumban (en kille som jag känner till från salsasammanhang) som körde skiten ur oss...in a good way. Man kunde ta på energin i rummet. Måndag, onsdag och idag har jag gå-joggat och det går bättre för varje gång. Jag är en löpare. Ord som ligger, något ovant, men bra i munnen. Sjukgymnasten var nöjd med mig i torsdags och jag själv ser resultat av mitt styrketränande med gummibandet och andra övningar som jag fått. Det är jag så nöjd med för att det känns som en aktiv handling och något jag kan påverka själv, till skillnad från de behandlingar jag gått och fått hos kiropraktor och akupunktör.

På den mentala nöjdsidan ligger flera aktiva beslut, några trevliga möten samt uppbjudandet av en salsakille som jag aldrig brukar våga bjuda upp, vilket händelsevis slutade som kvällens bästa dans. Livet är för kort för att vara en tvekare, inte sant?!

Inga kommentarer: