tisdag, oktober 07, 2008

Tänk inte på att du väntar

Intervjun är över. Jag har gjort det som kan göras. Nu är det bara det värsta kvar...väntan. Jag kan förvänta mig någon sorts återkoppling tidigast i mitten av nästa vecka. En vecka som kan gå så fort när man har roligt. Hm, min slutsats blir alltså att försöka se till att ha så roligt som möjligt så tiden går fort. Det har ju börjat bra med solsken och fika med mammaledig vän samt bäbis. Jag stickar på en mössa som ser ut att kunna bli klar snart och ikväll är det kör. Plötsligt är det bara sex dagar kvar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då! 6 dagars väntan kan vara himla långt... Vi väntade i 8 och jag flög högt så fort telefonen ringde! Lycka till! (får man fråga vad det var för sorts jobb?)

Baba sa...

Du ska stötta mig och säga att det INTE är så långt ;)

Jobbet är som systemansvarig för ett elevregistreringssystem i en av kommunerna här och innefattar administration/utbildning. I DO want it!

Anonym sa...

Jo, för att vara snäll, men jag är ju ganska mycket realist (tangerar nog pessimist också) så då vet jag att "bara 6 dagar" låter så jä*a klämkäckt och så känns det ju inte när man går där och väntar!! =)

Baba sa...

Jag vet, men nu har två dagar gått! (jag försöker vara optimist)

Prinsessmamman sa...

... så då är det bara 4 dagar kvar... eller 96 timmar... eller 5760 minuter... eller 345600 sekunder... eller... ;)

Lycka till! Time flies! Snart får du besked!! =)

Baba sa...

Så där, ja! :)