måndag, oktober 13, 2008

Spion-ICA

Jag fick ICA:s tidning Buffé idag, men ingen bonuscheck. Det saknades 310 poäng. Däremot fick jag nyheten "mina varor". En bra idé tänkte jag spontant, för jag brukar inte ha så mycket användning av de kuponger man annars får. Sedan vände jag på lappen och där stirrade "8 varor du brukar köpa" på mig. Jag erkänner keson, tonfisken och Proviva-drycken, men blodpudding, Knorrs pastamixer och bodylotion har jag kanske köpt en av varje det senaste året.

Å andra sidan undrar jag var Marabous nya premiumchoklad med citron och ingefära tog vägen i den här frekvenstabellen. (20% på 25 kronor blir ju hela 5 kronor och det får man utnyttja en gång)

4 kommentarer:

Tina sa...

Haha! Intressant grepp. Hos mig fanns Serla hushållspapper med, vilket är intressant, eftersom jag ALDRIG köper det märket. Dessutom fanns Findus frysta bönor med. Hm, kan inte minnas att jag köpt de nånsin...

Däremot espressokaffet, salladsmixen och den laktosfria mjölken!!! De köps nästan varje vecka.

Baba sa...

Kul Tina!

Ge mig fler exempel på bortglömda laster som skrattar er rakt upp i ansiktet.

C sa...

Nachoschips och Kavli hamburgerdressing här! Nån borde bussa Anna Skipper på vår familj...

Baba sa...

Eller Bert Karlsson och "den hemlige kocken".