lördag, april 05, 2008

Snacka om selektivt seende

Det är en riktig klassiker, men jag upphör aldrig att förvånas. Någon är gravid och ser andra med magar överallt på stan. Vi ska göra en bilduppgift med Arcimboldo-inspiration i skolan och plötsligt upptäcker jag en pyttepytteliten Arcimboldo-bild på skrivbordsunderlägget, som har legat i personalrummet i 4½ år, och ungarna hittar Arcimboldo-grytunderlägg på Livrustkammaren!

Igår sökte jag efter inbakade och utbakade flätor på nätet och jag frågade min syrra om hon kunde visa mig. Jag har fått för mig att det vore en bra salsafrisyr för mig, nu när jag börjar få längre hår. Då har jag naturligtvis sett åtminstone fyra riktigt snygga flätkonstruktioner på stan idag! Snyggast var en tjock, som löpte runt ansiktet på en tjej. Som extra effekt hade hon tvåfärgat hår. Jakten går vidare.

5 kommentarer:

Tina sa...

Runt ansiktet? Var det verkligen så snyggt? Måste ha sett ut som om hon hade skägg... Haha!!!

Baba sa...

Åh! Låt mig specifisera: runt övre delen av ansiktet ungefär från benan och ned förbi örat och bakåt! :)

Anonym sa...

Haha, skrattade också när jag läste "runt ansiktet"...Baba, tror inte Horace hade godkänt formuleringen!

Prinsessmamman sa...

Arcimboldobilder har jag gjort med mina elever också! Jättebra med reklam (trots att vissa får med makaronpaket bland allt grönt!!)

Baba sa...

Herregud, här kryllar det tydligen av nitiska språkväktare! Ska man behöva förtydliga att det gäller delar av ansiktet där håret sitter fästat SÅ KLART!!! Och Horace läser inte min blogg. Oops, nu började jag en mening med och också. Smisk på fingrarna.

Ja, Prinsessmamman. De blir fina. helst skulle man vilja göra dem i riktig frukt och sedan fota av.