onsdag, april 16, 2008

Arga glasögon

De senaste veckorna har varit tuffa på jobbet och idag gick jag verkligen på hörntänderna...eller rent av huggtänderna...

En av mina elever är ganska bra på att komma på vad han ska skriva om, men han vill gärna rita bilderna först, och längst. När jag väl sa att han var tvungen att börja skriva också kom han med allsköns undanflykter. Han ville ha paus, vilket jag betraktade hans halvtimmes ritstund som. Efter en del dividerande satte han igång, men redan efter två ord kliade han sig i huvudet igen. jag gick dit för att se vad han skrivit. På raden under bilden av en hårdrockkonsert hade han skrivit "foket javlar". Jag började sudda ut orden samtidigt som jag irriterat talade om för honom att det inte är okej med vilket språk som helst.

Han tittade på mig med ljusblå ögon och så förvånat att jag förstod att något var fel. "Ja...folket jublar", sa han. Då började jag gapskratta och bad honom om ursäkt. Jag vinkade in honom i grupprummet för att förklara. Det jag trodde var att han var sur och hade skrivit "Fuck it jävlar"...

3 kommentarer:

Tina sa...

Ungefär som en av mina som skrev "bög hus". Vilket visade sig betyda bögg hus, där bögg var imperfektformen av byggde!

Baba sa...

Dessa verbformer :)

Anonym sa...

Ha, ha, ha