tisdag, mars 25, 2008

Yrken jag beundrar - gynekolog

På förekommen anledning. Jag har en ny. En man. Han var riktigt pedagogisk och bra faktiskt, men man kan ju inte riktigt låta bli att undra vad som föranleder någon att vilja bli gynekolog (oavsett om de är män eller kvinnor). Fast det är bra att det finns de som vill bli det. Det är därför de kvalar in under min nya rubrik. En gång läste jag någonstans att det mest besvärande man utsätts för som gynekolog är kvinnors fotsvett...men det har jag lite svårt att tro på.

Det var sånt här jag låg och funderade på. Jag mindes förresten inte att man blir upphissad så högt...vad händer om brandlarmet går när man som bäst ligger där?

2 kommentarer:

Tina sa...

Ja, jädrar! Det där med brandlarmet har jag inte ens tänkt på!

Baba sa...

Nä, just det! Man får ju hoppas att de tar sig tid att hissa ned en...! :)