onsdag, november 08, 2006

Utmanad av Prinsessmamman

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"i kombination med vår ständiga fruktan för krig och nya världskatastrofer"

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En soffa.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Kollar så sällan. Nån urtöntig komedi med Steve Martin i lördags.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
19.15 (ha, mitt i prick)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Elvis Presley på stereon, I Feel So Bad.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick hem från jobbet, ca 16.30-17.05.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Jag dammsög faktiskt. Det första jag kollade när jag slog på datorn var min egen blogg.

8. Vad har du på dig?
Vit skjorta, svarta byxor.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Har precis börjat skriva ner mina drömmar och det var massor - att min ena syrra skulle gifta sig och att jag körde bil bland annat.

10. När skrattade du senast?
Skrattar mycket och ofta. Kanske var det när jag hörde om en ko som hette Vendela!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Inget. Jag är hopplös. Alla tavlor står på golvet sedan ett halvår tillbaka.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Utsikt över Söder ur en vinkel som gjorde att det såg ut som om Skatteskrapan var i en helt annan skala än övrig bebyggelse och stod på ett helt annat ställe än den borde.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Helt okej. Annars tycker jag att det är ungefär som kedjebrev på mailen. Ibland orkar jag.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Nån urtöntig komedi med Steve Martin, tyvärr.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Min lägenhet, resor, kläder, tid i form av tjänstledighet från jobbet.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Då skulle de ju känna till det...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Alla barn skulle få vara barn och växa upp till bra vuxna.

18. Tycker du om att dansa?
Älskar salsa, bugg, egenkomponerad freestyledisco. Svar: JA!

19. George Bush?
Overklig amerikan med storhetsvansinne som jag inte orkar engagera mig i.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Max och Moa har jag nog tyckt genom åren.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, tack. Helst Europa, t ex Frankrike eller Italien. Eller Holland, Spanien, England, Schweiz, Tjeckien...

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Ja du Baba, du kan vara nöjd med ditt liv!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Vem som vill och orkar. Tina - är du tillfrågad?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nej, såg du också den urtöntiga filmen med Steve Martin??!!

Antingen behöver tv rusta upp sitt utbud på helgkvällar eller så är upp till dig och mig att göra något vettigare?

Baba sa...

Ja, visst var den kass! Och ändå med hyfsat bra skådespelare.

Det är helt klart tv:s programutbud det är fel på. Jag brukar göra vettigare saker på lördagar.

Anonym sa...

Vilken syster gifte sig i drömmen? Den stora eller lilla?

Baba sa...

Den stora skulle gifta sig och jag var på ett annat bröllop för att reka hur vi skulle fixa till det.

Tina sa...

Ojoj, det var en lång utmaning. Orkar inte just nu... Min första kväll hemma innan 21 den här veckan. Kanske en annan dag.