lördag, november 18, 2006

Kändisspotting

Nu bor ju jag i Stockholm och är inte så lättimpad av "kändisar" av olika slag, men i min familj brukar vi brukar ändå skojsamt kalla kändisar för pip. Ju mindre kända desto bättre. Det kan vara någon som var med i en dokusåpa för 2 år sedan och åkte ut i första omgången. Pip säger vi för att slippa skrika: "Titta, där står Bengt Westerberg. Vad kort han är!".

Nåja, lättimpad eller ej, men idag har jag varit på Streets marknad Ord & Text. På väg dit mötte jag David Batra med fru och barn. Där såg jag min favoritpoet Ann Smith läsa dikter (bl a den här) från scen, men jag såg också Bodil Malmsten och Bob Hansson. På väg därifrån mötte jag Yvonne Lombard. Igår var jag på samma teater som Anna Ternheim och i onsdags kan jag ha sett pappan i Teliareklamen, men där är jag lite osäker så han är inget pip.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Olala, sicket rekord-pipande du haft hittills i helgen!

Själv såg jag Larssa från Big Brother igår (andra säsongen va?!)

Tina sa...

Själv stod jag bredvid In flames sångare på pocketavdelningen på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan igår. Blev dessutom informerad om att den otroligt trevliga kassören på mitt ICA är medlem i en (i vissa kretsar) mycket känd Hotrod-klubb (som kör en viss typ av bilar och lyssnar/spelar rockabillymusik)...

Stan är liten!

Baba sa...

evaj: Larssa kvalar definitivt in i kategorin okända kändisar.

tina: Wow! In Flames sångare är väl en av få kändisar du skulle känna igen, men inte jag. Inte heller Hotrod-klubbarna är mitt specialområde.